yeni doğum yapan anne diyet yapar mı

Doğumdan sonra en büyük derdimiz hamilelik kilolarımızı vermektir. Ayaklanır ayaklanmaz ilk yaptığımız şey aynaya bakmak ve ne kadar kilo verdiğimizi hesaplamaktır. Günümüz modern anneleri olarak hemen eski kilomuza dönmek istesek de bu durum o kadar kolay değildir. Bebeğimizi emzirdiğimiz için sağlıklı ve dengeli beslenmemiz gerekir. Peki emziren anne nasıl beslenmeli? Yeni doğum yapan anne diyet yapar mı? Emziren anne diyeti diye bir şey var mı? Biraz inceleyelim…

Doğumdan sonra da kilo almamızın en önemli sebebi nedir?

Emziren anneler olarak sütümüzü arttırmak için yemek yemeği abartabiliyoruz. Dolayısıyla kilo almaya devam ediyoruz. Dengesiz ve sağlıksız besinleri, şeker ve yağ oranı yüksek gıdaları süt yapsın diye yiyoruz. Doğum kilolarımız ve şişliğimiz de bize yadigar olarak kalıyor. Doğum sonrası kilolarımıza ek olarak aldığımız yeni kilolar da bizi mutsuz etmeye devam eder. Üstüne bir de bilinçsiz diyetler yapmaya çalışarak iyice sağlığımızla oynarız. Emziren anne diyet yapabilir mi diye düşünmeyiz bile…

Emziren Anneler Nasıl Beslenmelidir?

Emzirme döneminde hamilelikte olduğu gibi beslenmemize dikkat etmeliyiz. Sağlıklı, yeterli ve dengeli beslenebilmemiz çok önemli. Dolayısıyla yeni doğum yapan annelere diyet önerileri için uzman bir diyetisyenden yardım almak en doğru hareket olur.

Yediğimiz her şeyin sütümüze etki edeceğini düşündüğümüzde bebeğimizin ihtiyaçlarını karşılayacak süt üretimi için sağlıklı bir beslenme programı şarttır. Protein içeren yumurta, et, süt gibi gıdalarla D vitamini içeren yeşil sebzeleri, tahılları ve baklagilleri, balık ve tavuk etlerini dengeli şekilde tüketmemiz gerekir. Süt yapar anlayışı ile şekerli şerbetler, tatlılar, pastalar, hamur işleri ile pizza ve hamburger gibi sağlıksız fast food gıdalar yemek listemizde olmamalıdır.

Emziren Anneler Günlük Kaç Kalori Almalıdır?

Emzirirken diyet yapılır mı sorunuza diyetisyeniniz ile kilo ve kalori hesabı yaptıktan sonra karar verebilirsiniz. Emziren annenin alması gereken kalori miktarını aldığınızda ve sütünüzün kalitesi ile miktarı değişmediğinde diyet için ekstra bir çaba göstermenize gerek kalmayacaktır.

Emziren anneler günlük kalorilerine 500 kalori daha eklemelidir. Bu da en az 2000 kalori almalarını gerektirir. Emzirme sürecinde az kalori almamız hem sütümüzü azaltır hem de sağlığımızı kötü etkiler. Kansızlık ve demir eksikliği gibi durumlarla karşılaşabiliriz.

Emziren bir annenin aylık 2 kilo kadar vermesini doktorlar normal olarak karşılar. Ancak emziren anne diyeti bilinçsizce yapıldığında ya da 1500 kalorinin altında diyetler uygulandığında sağlık sorunları baş gösterebilir. Doğum yaptıktan sonra kilo vermeye çalışmak için 4 ay beklememiz yeterli olacaktır.

Rastgele Diyetlerden Uzak Durun!

Yeni doğum yapan anne diyet yapar mı sorunuza emziren annenin sağlıklı beslenmesinin ne kadar önemli olduğunu hatırlatarak cevap vermeliyim. Bu nedenle emziren anne diyeti diye internette dolaşan diyetleri kesinlikle uygulamayın. İnternette yer alan ve her anne için yararlı olduğu kanıtlanmayan diyetler sağlıksız yöntemlerdir.

Yeni doğum yapan annelere diyet önerilmediği gibi her annenin ihtiyaçları ve metabolizması farklıdır. Eğer emzirirken diyet yapmak istiyorsanız doktorunuz ya da diyetisyeninizle birlikte size uygun bir beslenme programı belirlemelisiniz.

Duyduklarınıza Değil Doktorunuza Kulak Verin

Doğumdan sonra her kafadan bir ses çıkacak. Biri sütünüzü arttırması için size zorla komposto içirmeye çalışırken biri börekleri önünüze koyacak. Kilolarınızla yüzleştiğinizde de sizlere diyet programı sunan çok olacak. Yapmanız gereken çevrenizden duyduklarınızı değil doktorunuzun önerilerini uygulamak. Emziren anne diyet yapabilir mi sorunuzu kendi kendinize değil diyetisyeninizle cevaplamak.

Yine de emziren anneye diyet programı arıyor ve sağlıklı şekilde beslenmek istiyorsanız doktorların önerdiği aşağıdaki diyeti deneyebilirsiniz.

1 Haftalık Örnek Diyet Programı

  1. Gün

Sabah :

  • Bir Bardak kadar şekersiz Süt.
  • Bir adet Yumurta.
  • Bir Kibrit Kutusu Kadar Beyaz Peynir.
  • Bir Dilim Kepek Ekmeği
  • Arada Acıkırsanız Bir Elma.

Öğle :

  • Bir Porsiyon kadar Yağ Konmadan Yapılan Etli çeşitli.
  • Bir Ufak Tabak Makarna (Yağ Koymadan Haşlanacak).
  • Bir Kase kadar Yoğurt.
  • Bir Dilim Kepek Ekmeği.
  • Akşam üstü Bir Dilim Kepek Ekmeği ile Bir Dilim Beyaz Peynir.

Akşam :

  • Bir Kase kadar Domates çorbası.
  • Bir Balık ızgara.
  • Bol Salata.
  • Serbest Meyve.
  1. Gün

Sabah :

  • Bir Bardak kadar şekersiz Süt.
  • Bir adet Yumurta.
  • Bir Kaşık Bal.
  • Bir Dilim Kepek Ekmeği.
  • Bir Domates.
  • Arada Bir Muz.

Öğle :

  • Bir Tabak kadar Etli Taze Fasulye (Yağ Konmayacak).
  • Bir Porsiyon Yağsız yapılmış Pilav.
  •  Bir Kase kadar Komposto (Sakarin ile Tatlandırın).
  • Bir Dilim Ekmek.

Akşam :

  • Bir Kase kadar Tarhana çorba.
  • 5-altı adet ızgara Köfte.
  • Bir Tabak Püre.
  • Bir Kase Yoğurt.
  • Bir Tabak Kayısı.
  • Yatmadan öncelikle Bir Bardak şekersiz Süt.

3.Gün

Sabah :

  • Bir Bardak kadar Taze Portakal Suyu.
  • Bir Dilim kadar Beyaz Peynir.
  • Bir Yumurta.
  • Bir Dilim Kepek Ekmeği.

Öğle :

  • Bir Tabak Taze Etli Bezelye.
  • Bir Kase kadar Cacık.
  • Bir Ufak Dilim Börek.
  •  Bir Kase Komposto (Sakkarin ile Tatlandırın).
  •  Bir Dilim Kepek Ekmeği.

Akşam :

  • Bir Kase Yayla çorbası.
  • Bir Tavuk But Haşlama.
  • iki adet orta boy Havuç.
  • Bir adet Domates.
  • Bir Salatalık ve Birkaç Yaprak Maruldan Oluşan Salata Tabağı.
  • Yatmadan evvela Bir Muz.

4.Gün

Sabah :

  • Bir adet  Yumurta.
  • Bir Dilim Beyaz Peynir.
  • Bir adet orta boy Domates..
  • Bir Dilim Kepek Ekmeği.
  • Birkaç Bardak çay.

Öğle :

  • Bir Porsiyon kadar Barbunya Pilaki.
  • Bir Dilim Kepek Ekmeği.
  • Bol Salata.
  • Bir Ufak Kase Kaymağı Alınmış Yoğurt.
  • Akşamüstü Bir adet  Muz.

Akşam :

  • Bir Porsiyon Bonfile.
  • Bir orta boy Patates Haşlama
  • Bir Tabak kadar Taze Fasulye.
  • Bir Kase kadar Cacık.
  • Bir Dilim Kepek Ekmeği.
  • Bir adet orta boy Domates.
  • Yatmadan evvela Bir Bardak şekersiz Süt.

5.Gün

Sabah :

  • Bir Bardak kadar şekersiz Süt.
  • Bir adet Yumurta.
  • Bir Dilim kadar Beyaz Peynir.
  • Bir Dilim Kepek Ekmeği.
  • Birkaç Bardak şekersiz çay.

Öğle :

  • 6 adet Yağsız Kıyma ve Az Ekmekle yapılmış ızgara Köfte.
  • Bir Ufak Kase Kaymağı Alınmış Yoğurt.
  • Bir Tabak Süt ile oluşturulmuş Püre.
  • Bir Portakal.
  • Akşamüstü Bir Muz.

Akşam :

  • Bir Kase Mercimek çorbası.
  • Bir Tavuk Göğüs Haşlama.
  • Bir Tabak Taze Fasulye.
  • Bir Kase Cacık.
  • Bir Elma yada Portakal.

6.Gün

Sabah :

  • Bir Dilim Kepek Ekmeği.
  • Bir Bardak kadar yağsız  Süt.
  • 8-9 tane Siyah Zeytin.
  • Bir Dilim Beyaz Peynir.
  • Birkaç Bardak şekersiz çay.

Öğle :

  • Bir Tabak kadar Yağsız Et ile oluşmuş türlü.
  • Bir Kase kadar Cacık.
  • Bir Ufak Tabak Yağsız oluşmuş Pilav.
  • iki adet orta boy Portakal.
  • Akşamüstü Bir Bardak Ayran.

Akşam :

  • Bir Dilim Kepek Ekmeği Bir adet Alabalık Haşlama.
  • Bir Domates.
  • iki Havuç.
  • Bir Salatalık.
  • Birkaç Yaprak Maruldan Oluşan Tabak.
  • Bir Ufak Tabak Yağsız Makarna (üzerine iki Kaşık Yoğurt Koyabilirsiniz).
  • Dilediğiniz Meyveden yaklaşık olarak Bir Porsiyon Yiyin.

7.Gün

Sabah :

  • Bir Bardak şekersiz ve yağsız Süt.
  • Bir Dilim Kepek Ekmeği.
  • Bir Dilim Beyaz Peynir.
  • Bir adet orta boy Domates.
  • Birkaç Bardak şekersiz çay.

Öğle :

  • Bir Tabak kadar Taze Bezelye.
  • Bir Dilim Kepek Ekmeği.
  • Bir Kase kadar Cacık, iki Havuç.
  • iki Domates.
  • Bir adet Haşlanmış Patates.
  • Akşamüstü Bir Elma Ve Bir Portakal.

Akşam :

  • Bir Kase kadar Domates çorbası.
  • Bir Bonfile.
  • Bir Dilim Kepek Ekmek.
  • Bir Patates Püre.
  • Bir adet orta boy Domates.
  • Bir adet  Salatalık.
  • Bir adet  Havuç.
  • Bir adet Muz.
PAYLAŞ
Önceki İçerikÇocuktan Sonra Cinsel Hayat Nasıl Olur?
Sonraki İçerikDoğum Sonrası Kilolar Nasıl Verilir? Bu Kilolar Nasıl Gidecek?
Doğayı, seyahat etmeyi, müzik ve dansı çok severim. Ama en çok da çocukları... Öğretmenlik bilgi ve deneyimlerimi anneliğime aktarmaya çalıştığım şu günlerde gözlemlediklerimi, araştırıp öğrendiklerimi, başardıklarımı ve çuvalladıklarımı sizlerle paylaşacağım… Umarım bu siteye göz gezdirirken hoş vakit geçirirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here