hamilelikte iştahsızlık bebeği etkiler mi

Hamileliğin başlarında en büyük şikayetlerimizden biri iştahımızın olmamasıdır. Bu şikayetimiz ayrıca bebeğimizin yeterli derecede beslenip beslenemediği endişesini de doğurmaktadır. Dolayısıyla; hamilelikte iştahsızlık bebeği etkiler mi sorusu iştahımız yerine gelene kadar aklımızı kurcalamaktadır. Gebeliğimiz tüm vücudumuzu baştan aşağı etkilediği için hamilelikte iştahsızlık sorunuyla birlikte; yemek kokusuna karşı aşırı hassasiyet, ağzın ekşimesi, bazı yiyeceklerden tiksinme ve belirli gıdaları tüketebilme gibi durumlar da olabilir.

Genellikle gebeliğimizin ilk aylarında görülen iştahsızlık sonraki aylarda azalsa da iştahsızlığın belirtilerini yaşadığımızda doktorumuza danışmakta fayda var.  Bulantı ve kusma sonucunda kaybettiğimiz enerjiyi kazanmamız konusunda önerileri olabilir.

Gebelikte İştahsızlık Sorunu Ne Zaman Başlar?

Hamilelikte iştahsızlık normal mi endişemizi diğer hamilelerin de aynı sorunu yaşamaları nedeniyle ilk aylardan sonra unuturuz. Ancak son aylardaki iştahsızlıklar bizi korkutmaya devam edebilir. Peki hamilelikte iştahsızlık ne zaman başlar? Nasıl önlememiz gerekir?

internette iştahsızlığın nedenlerini araştırdığımda aşağıdaki maddelere ulaştım.

  • İlk 3 ayda görülen iştahsızlığın nedeni tamamen bulantı ve kusmaya bağlı olabilir. Özellikle sabah saatlerinde kustuğumuz zaman iştah kaybı yaşamamız normaldir.
  • İkinci 3 ayda görülen iştahsızlık ise bebeğimizin büyümesine bağlı olabilir. Rahmimiz genişlediği için iştahımız azalabilir.
  • Son 3 ayda görülen iştahsızlık ise bebeğin giderek büyümesi ve daha geniş alana ihtiyaç duyması nedeniyle olabilir. Bu durumda sindirim sistemine olan basınç devam eder ve iştahsızlık sorunu tekrar görülebilir.

Ben ilk üç ay iştahsızlık yaşadıktan sonra, ikinci trimesterde  sürekli aç hissederek gezdim. Bir türlü doymak bilmiyordum. Son trimesterde ise yediklerim midemde gastrit benzeri ağrı  yaptığı için yemek yemekte zorlandım.

Gebeliğinizin dönemine göre karşılaşacağınız iştahsızlık sorunlarında doktorunuzun önerisiyle belirlenen bir beslenme programını uygulamanızda yarar vardır. Sakin olun, bebeğiniz tehlike altında değil.

Hamilelikte İştahsızlığın Nedenleri Nelerdir?

Hamilelikte belli nedenlerden dolayı iştahımızı kaybedebiliriz. Bunların en önemlilerini uzmanlar şu şekilde sıralamış :

  • Bulantı: Hamilelikte iştahsızlık nedenleri arasında bulantı ilk sırada. Çoğunlukla ilk aylarda görülen bulantı gün boyu iştahımızı kesebilir.
  • Hormonal değişiklikler: Gebelikte iştahsızlık ne zaman başlar dediğinizde hormonal değişikliklerinin başlamasıyla birlikte diyebilirim. Vücudumuz değiştikçe rahmimiz genişler ve salgıladığımız hormonlar iştahımızı keser.
  • Kabızlık: Hamilelikte iştah kaybı yaşamamızın bir diğer nedeni de rahimde gelişen bebeğin bağırsaklara uyguladığı baskı nedeniyle barsak hareketlerimizin yavaşlamasıdır.
  • Stres: Hamileyken elbette stresliyiz. Bu durum iştah kaçırıcı olabiliyormuş. Bende tam tersi iştah açtı ama neyse:)

Hamilelikte iştahsızlık her an karşınıza çıkabilir. Önemli olan bu durumun önüne geçmek, iştahınızı açacak ya da çok sevdiğiniz yiyecekleri tüketmek, moralinizi her zaman yüksek tutmaktır.

Hamilelikte İştahsızlık Bebeği Etkiler Mi?

Hamilelikte beslenme, hem bebeğimizin hem de bizim sağlığımızı güçlü şekilde etkilemektedir. İştahsızlık durumuyla birlikte karşılaşacağımız yetersiz beslenme durumu sağlığımız için tehdit olacaktır elbette. Gebeliğimizde 4.aydan itibaren kusma ve iştahsızlık şikayetimiz geçse de zaman zaman tekrar karşımıza çıkacağı için önlemimizi almamız gerekir.

Hamilelikte iştahsızlık bebeği etkiler mi endişemize son vermek için uygun beslenme programı yapmakta fayda var.

Hamilelikte İştahsızlık Nasıl Önlenir?

Peki hamilelikte iştahsızlığı nasıl önleyeceğiz? Sağlıklı ve dengeli beslenmek için ne yapacağız? İştahımızı nasıl açacağız? Birkaç öneride bulunayım:

  • Sık ama az yiyin.
  • Sindirimi zor olan yiyeceklerden uzak durun.
  • Kendinizi yemeye zorlamayın.
  • Kabızlığa engel olmak ve sağlığınızı korumak adına bol lifli gıdalar tüketin.
  • Tost, pirinç, elma ve muz gibi gıdaları tüketmekten kaçının.
  • Baharatlı yiyecekler ile yumurta, balık gibi bulantınızı tetikleyecek gıdaları bir süre tüketmeyin.
  • Bol su için.
  • Stresten ve sıkıntıdan uzak durun.
  • Tuzlu krakerler yiyin.
  • Zencefil çayı tüketin.

Hamilelik döneminde yaşayacağınız iştahsızlık sorunu vücudunuzda su kaybına neden olacağı için bebeğiniz yeteri kadar beslenemeyebilir. Bu burum da bebeğinizin gelişimi üzerinde olumsuz etkilere neden olabilir. Uzun süren iştahsızlık durumlarında doktorunuza başvurmayı ihmal etmeyin. Kendinize ve bebeğinize iyi bakın…

PAYLAŞ
Önceki İçerikBebeğimin Gaz Sancısı Var – Ne Yapmalıyım?
Sonraki İçerikHamilelikte Neyi Ne Kadar Yemeliyim?
Doğayı, seyahat etmeyi, müzik ve dansı çok severim. Ama en çok da çocukları... Öğretmenlik bilgi ve deneyimlerimi anneliğime aktarmaya çalıştığım şu günlerde gözlemlediklerimi, araştırıp öğrendiklerimi, başardıklarımı ve çuvalladıklarımı sizlerle paylaşacağım… Umarım bu siteye göz gezdirirken hoş vakit geçirirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here