hamilelik sürecinde ne yemeliyim

Hamile olduğumuzu öğrenir öğrenmez; hamilelik sürecinde ne yemeliyim, acaba bebeğim sağlıklı şekilde beslenecek mi, neleri yememem gerekiyor gibi bizi sorular döner durur kafamızda. Annelerimiz ve aile büyüklerimiz ne kadar çok yersek bebeğimizin de o kadar sağlıklı olacağı fikrini bize aşılamaya çalışırken, doktorumuz ise dengeli beslenmemizi ve aşırı yemememizi öğütlüyor. Peki hangisi doğruyu söylüyor? Hamileler ne yemeli ve gebelikte beslenme nasıl olmalı? Biraz fikir alışverişi yapalım…

  • Protein içeren besinlerin tüketilmesi

Hamileyim ne yemeliyim diyorsanız et, yumurta ve kuru baklagilleri sofranızdan eksik etmemenizi öneririm. Bebeğin en gelişimi için en önemli besin kaynağı protein olduğu için günde yaklaşık 100-120 gram kadar kırmızı et, tavuk, hindi veya balık sayesinde gerekli proteini alabilirsiniz. Hamilelikte beslenme hususunda en büyük destekçiniz hayvansal proteinler olacağı için öğünlerinizde mutlaka et tüketmelisiniz. Ancak etinizin iyi piştiğine emin olmalısınız ve çiğ gıdalardan uzak durmalısınız. Ben ilk üç ay bulantılarım nedeniyle zorlansam da sonrasında protein ağırlıklı olarak beslenmeyi hiç ihmal etmedim.

  • Kalsiyum içeren yiyeceklerin tüketilmesi

Hamileler nasıl beslenmeli sorusuna bir diğer açıdan bakacak olursak süt ve süt ürünlerinin çok iyi birer kalsiyum ve protein kaynağı olduğunu söyleyebiliriz. Ayrıca kalsiyum, kemik ve diş gelişimi için en önemli mineral olduğu için süt grubu mutlaka listenizde olmalı. Özellikle yoğurt tüketerek hem midenizi rahatlatabilir hem de bebeğiniz için gerekli olan kalsiyumu alabilirsiniz.

  • Meyve ve sebze tüketimi

Gebelikte beslenme sürecinin sağlıklı işlemesi için bol bol meyve ve sebze tüketmek gerekiyor. Özellikle annenin ve bebeğin bağışıklık sistemini güçlendirecek C vitamini gurubunu hemen her gün yanı başında bulundurması gerekiyor.  Portakal, mandalina, greyfurt, çilek, elma, karpuz, ananas, sivri biber, brokoli, domates, kavun hamilelikte nasıl beslenmeli diyenler için mükemmel  bir vitamin listesi.

B6 vitamini yönünden zengin olan yeşil yapraklı sebzeler de hamilelikte beslenme kurallarımız arasında yer alıyor. Günde 1 – 2 porsiyon yeşil yapraklı sebze tüketmemiz gerekiyor. Roka, tere, semizotu, pazı, ıspanak, pırasa, dereotu, maydanoz, kereviz yaprağı hamileler ne yemeli sorunuzun tam olarak cevabı!

Gebelikte beslenme düzeninizin tam anlamıyla sağlıklı olması için A vitamini yönünden yüksek olan havuç, tatlı patates, kayısı, bal kabağı, hurma, pancar, mor lahana, kırmızı orman meyveleri gibi renkli meyve ve sebzeleri de tüketmelisiniz. Hamilelik aylarınız hangi mevsime denk geliyorsa o mevsimin çeşitliğinden yararlanmalısınız.

  • Tahıllı besin tüketimi

Hamileler nasıl beslenmeli sorumuzun en can alıcı cevabı geliyor: ekmek ve tahıllı besin tüketin… hamilelikte beslenmenin temelini oluşturan tahıl grubu, gebeliğinizin sonuna kadar listenizde olmalı. Tabi ki rafine tahıllar yerine tam tahıllı besinleri tercih etmelisiniz. Ekmeklerinizi yapabiliyorsanız evde yapın ya da tam buğday ekmeğini tercih edin. Makarna, bulgur, kuru baklagiller yiyebilirisiniz.

Hamilelikte Bebeğin Gelişimi İçin Neler Yemeli?

Annelerimiz: “İki canlısın sen, ye kızım.” demekte biraz haklılar. (Abartılı yemediğimiz sürece) Bizim yediğimiz besinlerdeki vitamini alan ve gelişimlerini bu duruma göre tamamlayan bebeklerimiz için sağlıklı beslenmemiz önemli oluyor. Bebeğimizin normal standartlarda gelişmesi için belli başlı vitaminleri almamız gerekiyor. bunlardan en önemlileri:

  • Omega 3

Hamilelikte nasıl beslenmeli diyenlere bol bol balık yemelerini önerebilirim. Omega 3 açısından zengin olan fındık, fıstık, ceviz tüketimi de çok olmalı. Ara öğünlerde mutlaka omega 3 içeren kuruyemişleri tüketmelisiniz. Bebeğinizin özellikle zeka gelişimine katkıda bulunmuş olursunuz.

  • Folik Asit

Gebelikte beslenme sürecinde folik asit almak bebeğimizde oluşabilecek nöral tüp kusurlarını önlemeye veya azaltmaya yardım eder. Kuşkonmaz, avokado, muz, siyah fasülye, brokoli, yumurta sarısı, turunçgiller, yeşil yapraklı sebzeler, yeşil fasulye, çilek, mercimek, bezelye, karaciğer, yoğurt gibi besinleri tüketerek ihtiyacımız olan folik asidi alabiliriz.

Hamilelikte Mide Bulantılarımız İçin Ne Yemeliyiz?

Hamilelikte beslenme konusuna hamile olduğunuzu öğrenir öğrenmez dikkat etmelisiniz. İlk aylardaki mide bulantılarınızı geçirecek ve kusmaya bağlı vitamin kaybını önleyecek besinler tüketmelisiniz. Genel olarak:

  • Zencefil
  • Tuzlu kraker
  • Limon
  • Ekmek içi
  • Nane
  • Elma gibi bulantı önleyici ve midenizi hafifletecek besinlere başvurmalısınız.

Hamilelikte doğru beslendiğiniz taktirde hem kendi sağlığınızı hem de bebeğinizin sağlığını korursunuz. Bu nedenle doktorunuzun önerdiği beslenme listesine uymalısınız.  Annenizin tecrübesine de güvenmelisiniz…

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here