gebelikte aşırı kilo almamak için ne yapmalıyız

Hamilelikte her ne kadar her şeyi yiyebileceğimizi zannederek aldığımız kiloları bir kenara bıraksak da doğum sonrasında kilolarımızı nasıl vereceğimizi kara kara düşünürüz. Benim gibi ilk hamileliğinde 25 kilo alacak kadar kimse çılgın olmasa da gebelikte kilo kontrolü yapmak iyi bir şey. Doğum sonrasında veremediğimiz her kilo bizim için kabus olacak çünkü.

Gebelikte kilo almamak için ne yapmalıyız sorumuza ilk olarak hamilelik öncesi kilolardan kurtulmamız yönündeki önerileri ciddiye alarak başlayabiliriz. Hamilelik öncesi fazla kilolardan kurtulmazsak aldığımız her kilo daha çok gözümüze batacak. Ayrıca hamileliğimiz sırasında tansiyon ve şeker gibi problemler de yaşayabiliriz. Bebeğimizin de kilolu olmaması için ideal kilomuzdayken hamile kalmamız en doğrusu.

Eğer ideal kilomuzda hamile kaldıysak ve hamilelikte kilo almamak istiyorsak yapmamız gerekenler:

  • Bol miktarda su için.

Hamilelikte aşırı kilo almamak için ne yapmalı, dediğinizde aklıma ilk olarak bol su tüketmek geliyor. Su; hem yediklerimizi daha iyi sindirmemizi hem de zararlı maddeleri dışarı atmamızı sağlıyor. Ayrıca bol su içtiğimizde metabolizmamız hızlanıyor ve kilo kontrolümüz daha kolay oluyor. Bu yüzden hamileyken yeterli miktarda su içmeye özen göstermeliyiz. Yediklerimizi yakmamızın yanında kabızlık, yorgunluk, dikkat dağınıklığı gibi can sıkıcı rahatsızlıklardan da su içerek korunabiliriz.

  • Öğün atlamayın, ara öğünlere yer verin.

Hamilelikte kilo almamak için öğünlerimizi zamanında tüketmeliyiz. Unutmayın, 2 kişilik besleniyoruz ve yediklerimizin besin değeri çok önemli. Kilo almamak için sakın öğün atlamayın. Ara öğünleri de sık sık ancak az miktarlarda tutarak kan şekerimizin düşmesini engellememiz gerekiyor. Sık aralıklarla beslenmek alışkanlık haline geldiğinde, metabolizmamız da hızlanarak kilomuzu kontrol altında tutmamızı sağlıyor. Taze meyve, yoğurt, süt, kuru yemiş, salata, kurutulmuş meyveler, peynir, müsli ve yulaf ezmesi gibi hem lezzetli hem de düşük kalorili olduğu için kilo almayı engelliyor.

  • Hamur işlerinden uzak durun.

Hamileyken börekleri, çörekleri götürmek en sevdiğimiz. Ancak hamilelikte kilo kontrolü için özellikle hamur işlerinden uzak durmamız gerekiyor. Hamilelikte aşırı kilo almamak için öneriler duymak istediğinizde doktorunuzun da ilk önerilerinden biri bu olacak. Eğer hamur işi yiyecekler tüketmek istiyorsanız tam tahıllı un kullanılan, şeker ve tuzu az olanları tüketin. Ekmeği ise hayatınızdan çıkarın. Tatlı yemek istiyorsanız sütlü ya da meyveli olanları tercih edebilirsiniz.

  • Hazır gıdalar yemeyin.

Dondurulmuş gıdalar, hamburger, sandviç, konserve balıklar, paketlenmiş yiyecekler, toz çorbalar uzak durmanız gerekenler arasında. Fast food ve türevlerini, pizzaları ve kızarmış yiyecekleri hamileliğiniz süresince tüketmeyin lütfen.

  • Şeker ve tuzu azaltın.

Hamilelikte kilo almamak için şeker ve tuz kullanımınızı azaltın. Hazır meyve suları, asitli içecekler, çikolata ve şekerlemeler içeriğinde bol miktarda yapay şeker bulundururlar. Canınız çekse dahi bu besinleri tüketmemelisiniz. Aksi halde hem aşırı kilo alır hem de bu kiloları zor verirsiniz. Aynı şekilde gereksiz tuz tüketiminden de kaçının. Gün içerisinde 6 gram tuz tüketmeniz yeterlidir.

  • Az ancak sık yiyin.

Gebelikte aşırı kilo almamak için ne yapmalıyız diyorsanız az ama sık yemeyi deneyebilirsiniz. Öğünler arasında sağlıklı ara öğünler yapın. Üç saatte bir ara öğün yapmak öğünlerde aşırı yemenize engel olacaktır. Böylece kilo alımını da dengelemiş olacaksınız.

  • Düzenli egzersiz yapın

Hamilelikte ne kadar çok hareket ederseniz o kadar kolay ve sağlıklı bir doğum yaparsınız. Hafif yürüyüşlerle egzersiz programınıza başlayabilirsiniz. Zorluk derecesini ve süresini zamanla arttırabilirsiniz. Egzersiz yapmanız metabolizmanızı hızlandıracak ve kilo almanızı engelleyecektir. Gebeliğin 3.ayından sonra yüzme, yoga ve pilates gibi egzersizler yapabilirsiniz. Ayrıca aşırı yorulmanıza neden olacak uzun süreli ve ağır egzersizler yapmaktan kaçınmalısınız. Düzenli spor yapmanız aynı zamanda doğumdan sonra kilo vermenizi kolaylaştıracaktır.

  • Doktorunuzdan yardım alın.

Hamilelikte aşırı kilo almamak için ne yapmalı diyorsanız doktorunuz ya da varsa diyetisyeniniz ile görüşmelisiniz. Hamilelik sürecinizde aldığınız kiloları düzenli olarak takip etmelisiniz. Böylece hamilelikte kilo kontrolü daha kolay olur. Ayrıca doktorunuzun hazırlayacağı diyet listesinden yararlanarak gebeliğinizi olması gereken kiloda tamamlayabilirsiniz.

Hamilelikte aşırı kilo almamak için öneriler şimdilik bunlar. Hamilelikte kilo almamak mümkün olmasa da alınan kiloları sağlıklı bir şekilde vermek mümkün. Yeterli beslenme ve egzersiz sayesinde yenemeyeceğiniz kilo yok. Kendinize güvenin…

PAYLAŞ
Önceki İçerikAnneden Çocuğa Hastalık Geçmemesi İçin Ne Yapmalıyız?
Sonraki İçerikMutlu Bir Anne Olmanın 9 Sırrı
Doğayı, seyahat etmeyi, müzik ve dansı çok severim. Ama en çok da çocukları... Öğretmenlik bilgi ve deneyimlerimi anneliğime aktarmaya çalıştığım şu günlerde gözlemlediklerimi, araştırıp öğrendiklerimi, başardıklarımı ve çuvalladıklarımı sizlerle paylaşacağım… Umarım bu siteye göz gezdirirken hoş vakit geçirirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here