fit anne olmanın sırları

Hamilelik döneminde dilediğimizi yedik, içtik. Peki aldığımız kilolar ne olacak? Doğumdan sonra ilk derdimiz aldığımız kiloları vermek değil mi? Nasıl vereceğiz bu kiloları peki? İnternette gördüğümüz fit anneler gerçek mi? Onlardan biri olabilir miyiz? Elbette! Fit anne olmanın sırlarını bilirsek neden olmasın? Sağlıklı şekilde zayıflamak ve fit anne olmak için yapmamız gerekenler:

  • Hedefinizi koyun.

Doğum sonrası kilo vermek çok zor değil ancak kilo vermek için karar almak çok zor. 9 ay özgürce yiyip içtikten sonra kim kendini kısıtlamak ister ki? O zaman ilk olarak hedef koymamız lazım. Kaç kilo vereceğimizi, nasıl egzersizler yapacağımızı belirlememiz ve haftalık plan çıkarmamız gerekiyor. Eğer hedef koymazsanız ve tam zamanında başlamazsanız kilolar alıp başını gidecek.

  • Sağlıklı beslenin.

Doğumdan sonra nasıl kilo verilir diyorsak ilk olarak elimizdeki tatlıları ve börekleri bir kenara bırakalım lütfen. Hamilelik sürecinde yediklerimiz artık daha planlı ve programlı bir şekilde yenmeli. İhtiyacımız olan kalori ve besin değerlerini doktorumuzla ya da diyetisyenimizle birlikte belirleyerek sağlıklı şekilde beslenmemiz gerekiyor. Ana ve ara öğünlerimizde Omega 3, D vitamini, et, yumurta, süt ve süt ürünleri ile tahıllı gıdaları bulundurmamız gerekiyor. Yine de bilinçsiz bir şekilde diyet yapmamalıyız. Diyetisyen desteği almamızda yarar var.

  • Egzersiz yapın.

Doğumdan sonra zayıflama, sadece sağlıklı besinlerle olacak iş değil. Kesinlikle spor yapmamız gerekiyor. Doğumdan birkaç ay sonra bebeğimizle yürüyüşler yaparak spora başlayabiliriz. Sonrasında ise evde pilates ve yoga yapmak, hem rahatlamamızı hem de kilo vermemizi sağlayabilir. Kendinize daha uzun vakit ayırdığınızda kardiyo ve fitness çalışmaları yapabilirsiniz.

  • Su içmeyi unutmayın.

Fit anne olmanın sırları arasında bol bol su içmek de var. Doğru beslenme ve egzersizler işe yarasın diyorsanız günde en az 8 bardak su içmeyi ihmal etmeyin.  Su içmek kalori yakmanızı kolaylaştıracak ve daha güzel bir vücuda sahip olmanızı sağlayacak.

  • Sık sık bebeğinizi emzirin.

Fit anne olmak için bebeğinizin emzirme saatlerini de kaçırmamanız gerekiyor. Emzirirken anne sütüne dönüşen kaloriler, vücudumuzdaki ekstra yağlardan kurtulmamıza da yardımcı oluyor. O zaman bol bol emzirelim, yağlarımızdan kurtulalım.

  • Çocuğunuzu da dahil edin.

Doğumdan sonra zayıflama sürecine bebeğimiz birkaç aylıkken başlayıp sağlıklı beslenme ve egzersiz alışkanlığımızı yaşamımızın bir parçası haline getirmemiz gerekiyor. Bu nedenle bebeğimiz yürümeye başladığında onu da doğum sonrası zayıflama serüvenimize dahil edebiliriz. Bebeğimizle yürüyüş yapabilir, dans edebilir, spor salonuna gidebilir ve bisiklet sürebiliriz. Böylece bebeğimizle daha kaliteli zamanlar da geçirmiş oluruz.

  • Kendinizi motive edin.

Doğumdan sonra depresyon, mutsuzluk, uyuşukluk ve memnuniyetsizlik çok normal. Aynaya baktığımızda kendimizi beğenmememiz de. Bu nedenle daima motive olmaya özen göstermeliyiz. Eşimizin ve ailemizin desteğini almalıyız. Fit anneler arasında yer alacağımız günü hayal etmeli ve ona göre çalışmalıyız.

  • Egzersizlerinizi planlayın.

Fit anne olmak için egzersiz programınıza sadık kalmanız gerekiyor. Eğer haftanın üç günü antrenman yapmayı düşünüyorsanız bu günleri önceden belirleyin. Gün ve saat belirleyin, ajandanıza ya da takviminize kaydedin. Acil bir durum olmadıkça da planınızı aksatmayın. Eğer 1 günden ne olacak derseniz sonraki günlerde de planınızı bozarsınız.

  • Yardım alın.

Doğum sonrası kilo vermek tek başınıza yapacağınız bir iş değil. En azından bebeğe birinin bakması gerekiyor değil mi? Annenizden ya da eşinizden siz spor yaptığınızda bebeğinize bakmasını isteyin. Ayrıca sağlıklı beslenmeniz için ev içindeki herkesin rutininize alışmasını sağlayın. Onları da sağlıklı besleyin.

  • Tam tahıl tüketin.

Yukarıda da bahsettiğim gibi doğumdan sonra nasıl kilo verilir sorusunun en doğru cevabı; sağlıklı beslenme. Beyaz ekmek yerine tam tahıllı gıdalar tüketmek ise ayrıca yağ yakmanızı sağlıyor. Diyetisyeninizden düşük karbonhidratlı bir diyet isteyebilirsiniz.

  • Duruşunuzu düzeltin.

Doğum yaptıktan sonra hiçbirimiz kendimize bakmıyoruz açıkçası. Ne makyaj yapıyoruz ne de güzel giyiniyoruz. Özgüvenimiz alt üst oluyor nedense. Sizden ricam her zaman kendinize güvenin, dik yürüyün, güzel giyinin, makyajınızı yapın. Siz kendinizi beğenmezseniz kimse beğenmez. Doğumdan sonra zayıflama sürecinde yapabileceğinize inanın ve bekleyin.

Fit anne olmak için beslenme ve egzersiz planınıza sadık kalın. Doğum sonrası kilo vermek için doktorunuzla ve diyetisyeninizle konuşun. Emzirme dönemindeyseniz sağlıksız diyetlerden uzak durun. Bilinçli ve mutlu bir şekilde zayıflayın…

PAYLAŞ
Önceki İçerikAnneler Gününde Alınmaması Gereken Hediyeler
Sonraki İçerikAnneler İçin Yorgunluktan Kurtulma Yolları
Doğayı, seyahat etmeyi, müzik ve dansı çok severim. Ama en çok da çocukları... Öğretmenlik bilgi ve deneyimlerimi anneliğime aktarmaya çalıştığım şu günlerde gözlemlediklerimi, araştırıp öğrendiklerimi, başardıklarımı ve çuvalladıklarımı sizlerle paylaşacağım… Umarım bu siteye göz gezdirirken hoş vakit geçirirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here