emziren anneler ne yemeli

Doğum yaptıktan sonra annelerin en merak ettikleri konulardan biri de nasıl beslenmeleri gerektiği ve süt yapan besinlerin hangileri olduğudur. Doktorların belirttiğine göre iyi beslenen ve sağlıklı olan anneler günde ortalama 800 ml süt salgılarlar. Bu nedenle emziren annelerin süt yapıcı besinler yemeleri, bol protein almaları, vitamin ve mineral içeren besinler tüketmeleri gerekmektedir. Eğer emziren anneler olarak yediklerimize dikkat etmezsek sütümüzün azalması ve kalitesinin düşmesi kaçınılmaz olacaktır.

Emziren anne ne yemeli sorumuza detaylı bakacak olursak ilk olarak bol bol su içmemiz gerektiğini söyleyebilirim. Günde yaklaşık 3 lt su içmek çok önemli. Emziren bir kadının 1000ml sütün karşılığında yaklaşık 700 kalorilik bir enerjiye ihtiyacı olduğu söyleniyor ve bu 700 kalorinin sağlıklı yiyeceklerden alınması gerekiyor.

Emziren anne nasıl beslenmeli diye soranlar için bu dönemde:

  • haftada en az iki kez balık tüketimi,
  • her gün en az bir tane yumurta tüketimi,
  • her yemekte doğal zeytin yağı kullanımı,
  • Kızartma, kavurma yerinde haşlama, fırında ya da balıklar için buğulama tercih edilmesi,
  • Et ve kuru baklagil tüketimi,
  • Kuru meyveler tüketimi,
  • Alınan vitaminlerin emilimi için çay ve kahvelerin yemeklerde 30-45 dakika sonra tüketimi,
  • Etli besinlerin üzerine limon sıkılarak tüketimi,
  • C vitamini ihtiyacını karşılayacak portakal, domates, mandalina gibi meyve ve sebze tüketimi,
  • Özellikle lahana, turp, karnabahar, brokoli gibi bazı kış sebzelerin gaz yapması sebebiyle dikkatli tüketimi,
  • Yemeklerde mutlaka iyotlu tuz kullanımı,
  • Hazır meyve suları, gazoz ve kolalı içecekler yerine taze sıkılmış meyve sularının tüketimi,
  • Pekmez tüketimi önerilmektedir.

Doğum yapan anne ne yemeli diye düşünen anneler için ayrıca yeterli ve dengeli beslenme, dinlenme ve stresten uzak durma da önemlidir. Bebek ne kadar sık aralıklarla emzirilirse annenin sütü o kadar sağlıklı olur. Ayrıca yeni doğum yapan anneler yemeklerini yavaş yemeli ve iyi çiğnemelidirler.

Emzirme Döneminde Beslenme Nasıl Olmalıdır?

Emzirme döneminde anne sütünü arttıran yiyecekler arasında; arpa, siyah susam, kimyon, yeşil sebzeler, kırmızı ve turuncu sebzeler, sarımsak, yulaf, rezene, ceviz, fındık ve badem yer alıyor. Anne sütünü arttıran bu besinler ile bebeğin yeterli protein ve vitamini almasını sağlayabilirsiniz.

Anne sütünü artıran besinler tüketirken yeme alışkanlıklarınızı da değiştirmelisiniz.

  • Sigara ve alkolden kesinlikle uzak durmalısınız.
  • Günlük protein ihtiyacını karşılamak için her gün yumurta, et ve baklagil tüketmelisiniz.
  • Süt, pekmez, fındık, fıstık, peynir ve yoğurt gibi kalsiyum yönünden zengin besinler tüketmelisiniz.
  • Haftada 2 kez doktorunuzun önerdiği balık türlerinden tüketmelisiniz.
  • Sebze ve meyve porsiyonlarınızı büyütmelisiniz.
  • Ekmek olarak tam tahıllı ekmekleri yemelisiniz.
  • Tuz tüketimini azaltmalısınız.
  • Kızartma ve bol yağlı yemeklerden uzak durmalısınız.

Süt yapan yiyecekler sayesinde hem sütünüzün kalitesini hem de bolluğunu arttırabilirsiniz. Emziren anneler ne yemeli diyorsanız annenizin deneyimlerine ve doktorunuzun önerilerine uymalısınız. Bebeğiniz için iyi olan sizin için de iyidir…

PAYLAŞ
Önceki İçerikEn Doğru Şekilde Nasıl Emzirebilirim?
Sonraki İçerikBebeğim Günde Kaç Saat Uyumalı?
Doğayı, seyahat etmeyi, müzik ve dansı çok severim. Ama en çok da çocukları... Öğretmenlik bilgi ve deneyimlerimi anneliğime aktarmaya çalıştığım şu günlerde gözlemlediklerimi, araştırıp öğrendiklerimi, başardıklarımı ve çuvalladıklarımı sizlerle paylaşacağım… Umarım bu siteye göz gezdirirken hoş vakit geçirirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here