doğumdan sonra nasıl beslenmeli

Doğumdan sonra hem kaybettiğimiz enerjiyi geri kazanmak hem de bebeğimizi sağlıklı şekilde beslemek için yediklerimize dikkat etmemiz gerekiyor. Hamilelikte bebeğimizin gelişimi için nasıl özenli besleniyorsak doğumdan sonra da yine aynı şekilde beslenmemize dikkat etmeliyiz. Hamilelikte aldığımız kiloları geri vermeye çalışmamalıyız mesela.

Doğumun hemen ardından doktorumuzun önerdiği şekilde ve özellikle süt yapan gıdalar tüketmeliyiz. Öğün atlamamalı ve ara öğünlerle beslenmemizi desteklemeliyiz. Sık sık bebeğimizi emzirerek de yediğimiz sağlıklı besinlerin bebeğimize aktarmalıyız.

  • Protein alın.

Doğum sonrası nasıl beslenmeli sorunuza protein içeren gıdaları almanız gerektiğini söyleyerek cevap verebilirim. Gün içinde öğünlerinizde mutlaka; et, balık, yumurta gibi yüksek protein içeren gıdaları tüketmelisiniz. Besin değerlerini düşürmemek için de et ve balıkları kızartmadan, ızgara ya da fırında hazırlamalısınız.

  • Demir vitaminini unutmayın.

Doğumdan sonra beslenme listenizde demir içeren gıdalar da olsun lütfen. Doğumda kaybettiğiniz kan miktarını yeniden kazanmanız gerekiyor. Bunun için et tüketimine önem verin, bol bol meyve yiyin, bezelye, fasulye ve ıspanak gibi yeşil sebzeleri tüketin. Kansızlık şikayetiniz varsa doktorunuzdan diğer demir takviyelerini öğrenin. Kuru meyveler ve kuruyemişler yoğun enerjileri yanında, demir ve kalsiyum gibi mineraller açısından zengindir. Ancak yüksek kalorili oldukları için tüketilen miktarları sınırlamak gerekir. Demir emilimini engellemesi sebebiyle de annelerin siyah çay içmemesi avantajlı olacaktır.

  • Kalsiyum içeren besinleri de mutlaka tüketin.

Daha çok süt üretmenizi sağlayan kalsiyum deposu besinleri öğünlerinize ekleyin. Peynir, yoğurt, koyu yeşil yapraklı sebzeler önemli kalsiyum kaynaklarıdır. Doğum sonrası beslenme sürecinde kalsiyum içeren gıdalar tüketmeniz kemiklerinizin de güçlenmesini sağlar ve kendinizi daha hızlı toparlarsınız.

  • Süt ürünlerini unutmayın.

Annenin sağlıklı beslenmesi için sütünün miktarını ve kalitesini arttıracak olan sağlıklı ve taze süt tüketmesi gerekmektedir. Günde 3 – 4 su bardağı süt tüketimi bebek için de yararlı olacaktır. Süt içemiyorsanız, aynı miktarda yoğurt veya ayran tüketebilirsiniz.

  • Bol sıvı tüketin.

Bol su içmek hem hamilelikte hem de doğumdan sonra annenin kaybettiği sıvıyı geri getirmesi açısından çok önemlidir. Ayrıca bağırsakları çalıştıran ve idrara yardımcı olan su tüketimi, vücudun zararlı maddelerden arınmasına yardım ederek toksinlerden arınmasını sağlayacaktır. Ayrıca doğumdan sonra kilo vermeye çalışan anneler için destekleyici olacaktır.

  • Mümkün olduğunca lif yönünden zengin her vitamin ve mineralden tüketin.

Annenin vitamin alması ve sağlıklı beslenmesi çok önemlidir. Doğumdan sonra nasıl beslenmeli diyorsanız özellikle C vitamini açısından yüksek olan portakal, mandalina, çilek ve kavun gibi meyveleri yemelisiniz. Ayrıca yeşil sebzeleri, taze meyveleri, kırmızı sebzeleri, sağlıklı meyve sularını da gün içerisinde öğünlerinize dahil etmelisiniz. Ara öğünlerinizde çiğ sebze yiyebilirsiniz.

  • Besleyici gıdalar tüketin.

Besin değeri yüksek olmayan, sağlığınıza zararlı, yüksek kalorili ve sütünüzün kalitesini etkileyecek besinlerden uzak durun. Kızartmalar, fast food, börekler, pizzalar, helvalar, şekerlemeler size yasak. Bu tür gıdaları tükettiğinizde hem kilo alırsınız hem de doğumdan sonra sağlığınıza kavuşmak için çok beklersiniz.

Hamur İşi ve Şekerden Uzak Durun!

Anne sütünü çoğaltmak adına, annelerimiz ve akrabalarımız şekerli ve tatlı gıdaları bol bol tüketmemizi isterler. Aksine şeker tüketimi sütümüzü arttırmaktansa bize kilo olarak geri dönebilir. Bilinçsizce şekerleme, şerbetli tatlı, bol kalorili pastalar, sağlığımızı da kötü şekilde etkiler. Ayrıca hamur işleri, börekler, poğaçalar, ekmekler, pizzalar, pişiler, açmalar da sağlığımızı tehdit eden besinlerdir. Un, tuz ve şeker kullanımını emzirme döneminde azaltmamız gerekir.

Doğum sonrası nasıl beslenilir sorunuzu doktorunuza da sorabilirsiniz. Kilonuza ve süt miktarınıza göre size özel beslenme listesi oluşturacaktır. Bilinçsiz diyetlerden ve emzirme döneminde uzun süre aç kalma durumlarından sakınalım lütfen.

PAYLAŞ
Önceki İçerikSüt Yapan Yiyecekler Nelerdir?
Sonraki İçerikEmzirmenin Anneye Sağladığı Yararlar
Doğayı, seyahat etmeyi, müzik ve dansı çok severim. Ama en çok da çocukları... Öğretmenlik bilgi ve deneyimlerimi anneliğime aktarmaya çalıştığım şu günlerde gözlemlediklerimi, araştırıp öğrendiklerimi, başardıklarımı ve çuvalladıklarımı sizlerle paylaşacağım… Umarım bu siteye göz gezdirirken hoş vakit geçirirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here