çocukların öğünlerinde mutlaka olması gereken besinler

Çocuklarımızın sağlıklı beslenmesi için öğünlerinde mutlaka olması gereken besinler vardır. Hem gelişimlerini destekleyecek hem sağlıklı beslenme alışkanlığı kazandıracak hem de hastalıklara karşı onları koruyacak bu besinler mutfağımızda daima olmalıdır. Çocuklarımızın günlük ihtiyaçları olan vitamin ve mineralleri içeren gıdalar, onları güvenle büyütmemizi sağlayacaktır.

Çocukların mutlaka yemesi gerekenler listesinin ilk sırasında süt ve süt ürünleri yer almaktadır. Süt, yoğurt, peynir gibi gıdalar kalsiyum, çinko, iyot, magnezyum, protein, A ve B vitaminleri açısından zengindir. Her öğünde süt ürünleri tüketmek çocuklarımızın gelişimi için yararlıdır. Et, balık ve baklagiller de çocuklarımız için hazırladığımız öğünlerde mutlaka olmalıdır. Sebzeleri ve meyveleri de unutmayalım elbette… A ve C vitaminleri, folik asit, demir ve potasyum içeren sebze ve meyvelerden ideal porsiyonlarda tüketmek çocuklarımızı hastalıklara karşı korumaktadır. Son olarak tahıllı gıdaların niasin, tiamin, kalsiyum, demir ve lif açısından zengin olduğu ve tüketilmesi gerektiği unutulmamalıdır.

Peki bu besinlerden hangileri çocuklarımızın günlük öğünlerinde mutlaka yer almalı? Çocukların yemesi gereken besinler neler? Birlikte araştıralım…

  • Süt ve süt ürünleri: Beş yaşına kadar bir çocuğa her gün 2 su bardağı süt veya yoğurt verilmelidir. Tam yağlı süt, 2 yaşına kadar olan çocuklar için iyi, ancak 2 yaşından sonra sütteki yağ oranını azaltmalısınız.
  • Tavuk ve balık: Tavuk, balık ve yumurta günde 2 porsiyon tüketilebilir.
  • Yumurta: Yumurta ise olmazsa olmaz. Kahvaltıda mutlaka haşlanmış yumurta tüketmesini sağlamalısınız. Ayrıca A, D, E ve B grubu vitaminlerini önemli oranda içeren yumurta, beyin fonksiyonlarının yerine getirilmesinde de önemli rol oynuyor.
  • Tatlı patates: Çocukların yemesi gereken gıdalar arasında büyük bir besin kaynağı olan tatlı patates da yer alıyor. Potasyum, C vitamini, lif, folat, A vitamini, kalsiyum ve demir içeriyor. Kan şekerini de dengelediği için güvenle tüketebilirsiniz.
  • Brokoli: Çocuklar nasıl beslenmeli diyorsanız günlük öğünlerine muhteşem bir vitamin ve mineral deposu olan brokoliyi ekleyin. Ancak çocuklarınıza brokoli sebzesini sevdirmeniz zor olabilir. Yemeklerine katarak ya da dip soslarla servis ederek tüketmesini sağlayabilirsiniz.
  • Tam tahıllar: Folik asit, çinko, demir ve B vitamini açısından zengin olan tam tahıllı gıdalar aynı zamanda kalp hastalıklarına karşı çocuklarınızı şimdiden koruyor. Evde hazırladığınız ekmekler ve krakerler çocuklarınız için en güvenilir olanı.
  • Peynir: Kalsiyum, protein ve B12 vitamini bakımından zengin olan peynir, çocuklarınızın kemik yapılarını da destekler. Severek yiyecekleri için her öğüne dahil edebilirsiniz.
  • Yoğurt: Yoğurt her yaş için muhteşem bir besin kaynağıdır. Kalsiyum, protein, karbonhidrat, B vitamini, çinko ve fosfor içeren yoğurt aynı zamanda bağışıklık sistemini de güçlendiriyor. Dilerseniz yoğurdu meyvelerle karıştırarak farklı şekillerde çocuklarınıza yedirebilirsiniz.
  • Balık: Çocukların öğünlerinde mutlaka olması gereken besinler arasında omega 3 açısından zengin balıklar da yer almalı. Çocuklarınızın zeka gelişimine yardımcı olan balıkları taze ve temiz şekilde tüketmeye dikkat edin.
  • Yaban mersini: Potasyum, C vitamini, lif, karbonhidrat ve antioksidanlar içeren yaban mersini taze olarak tüketildiğinde gerekli olan enerjiyi de sağlıyor. Özellikle yoğurtla birlikte tahıl ve yulaf ile karıştırarak çocuklarınızın öğünlerinde yer verebilirsiniz.
  • Sığır eti: Çocukların mutlaka yemesi gerekenler arasında sığır eti de yer alıyor. Çocuklarımızın beyin ve vücut gelişimleri için oldukça faydalı olan sığır etinde B vitaminleri, niasin, çinko ve demir bulunuyor. Sebzeli yemeklerinize sığır eti katarak daha lezzetli hale getirebilirsiniz.

Çocukların yemesi gereken besinler arasında bal da kış aylarının kurtarıcısı olarak yer alıyor. Kahvaltıda yenen 2 tatlı kaşığı bal, çocuğunuzu hastalıklardan koruyacak. Son olarak çocukların yemesi gereken gıdalar dışında ara öğünlerini de atlamamanız gerekiyor. Fındık, ceviz, badem gibi sağlıklı kuruyemişlerle ihtiyacı olan enerjiyi sağlamalısınız.

Yeterli ve dengeli şekilde süt ürünleri, et, tavuk ve balık ile sebze, meyve, baklagil, tahıllı gıdalar tüketen çocuklarınız daha sağlıklı büyüyecek. Hem beden hem de zeka gelişimleri daha hızlı ve sevindirici olacak…

PAYLAŞ
Önceki İçerikÇocukla Birlikte Hayatımız Nasıl Değişecek?
Sonraki İçerikÇocuklarımızın Yememesi Gereken Gıdalar
Doğayı, seyahat etmeyi, müzik ve dansı çok severim. Ama en çok da çocukları... Öğretmenlik bilgi ve deneyimlerimi anneliğime aktarmaya çalıştığım şu günlerde gözlemlediklerimi, araştırıp öğrendiklerimi, başardıklarımı ve çuvalladıklarımı sizlerle paylaşacağım… Umarım bu siteye göz gezdirirken hoş vakit geçirirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here