çocuklarımızı sağlıklı beslemenin yolları

Çocuklarımızın beslenmesinden bizler sorumluyuz biliyorsunuz ki. İleri yaşlarda sağlıklı bir hayat yaşamalarının temelini yine anne ve babalar olarak biz atıyoruz. Bebeklik ve büyüme çağlarında yeterli ve dengeli beslenmelerini sağladığımızda kalp hastalıklarından tansiyona, obeziteden kansere kadar pek çok ciddi hastalığın önüne geçmiş oluyoruz. Bu hastalıkları engellemek için de çocuklarımızı sağlıklı beslemenin yolları ve yöntemleri hakkında bilinçli olmamız gerekiyor.

Doktorlarımızın ve beslenme uzmanlarının çocuklarda sağlıklı beslenme önerileri şunlar:

  1. Öncelikli olarak onunla konuşun. Yemesi gereken sebzelerin ve meyvelerin faydalarını anlatın. Sebze ve meyvelerin nasıl koşullarda üretildiğini ve bizler için neden değerli olduklarını açıklayın. Bebeklik döneminde ise ek gıdaları daima süt ve süt ürünlerinden tercih edin. Kalsiyum ve mineral değeri yüksek gıdaları tüketmesini sağlayın.
  2. Sağlıklı beslenme planı oluşturun. Çocuklarımıza ne yedirmeliyiz diyorsanız plansız hareket etmemeye özen gösterin. Haftalık menü hazırlayarak yemek düşünme derdinizden kurtulun. Planınıza sebzeleri bol bol dahil edin.
  3. Örnek olun. Çocuklarda sağlıklı beslenme alışkanlığının oluşturulması için anne-baba olarak sizin de sağlıklı beslenmeniz gerekiyor. çocuklarınızın sizi örnek aldığını unutmayın. Karşısında pasta, börek, çikolata yerseniz elbette sebze yemek istemeyecek.
  4. 4 besin grubunu unutmayın. Süt grubunda yer alan süt, yoğurt, et grubunda yer alan et, tavuk, yumurta, kuru baklagiller, sebze ve meyve grubu ve tahıl grubuna giren ekmek, bulgur, makarna, pirinç vb. besinlerini yeterli oranda tüketmesini sağlayın.
  5. Kesinlikle kahvaltı alışkanlığı kazandırın. Çocuklar için sağlıklı beslenme önerileri arasında en önemlisi bu bence. Çocuklarınızı neye alıştırırsanız öyle devam eder, unutmayın. Yumurta, peynir, taze meyve ve süt ile hazırlanan vitamin deposu bir kahvaltı, çocuklarınızın gün boyu ihtiyaç duyduğu enerjiyi sağlayacaktır.
  6. Birlikte alışverişe çıkın. Çocuklarınızın yararlı ve zararlı yiyecekleri tanıması için alışverişe beraber gidin. Sebzelere, meyvelere dokunmasına, koklamasına izin verin. Onların yararlarını anlatın. Akşam hazırlayacağınız yemek için sebzeleri onun seçmesini isteyin.
  7. Ara öğünleri atlamayın. Sağlıklı atıştırmalıklar hazırlayarak ara öğün alışkanlığı kazandırın. Sebzeleri çiğ halde dilimleyin ve yoğurtla hazırladığınız soslarla servis edin, çok hoşuna gidecek.
  8. Markete tokken gidin. Açken çocuklarınızın şeker ve çikolata isteği daha fazla olacaktır. Markete tok gittiğinizde ise cips, gazlı içecek, şeker ve çikolata reyonlarına uğramadığını görebilirsiniz. Bu da evinize sağlıksız atıştırmalıkları sokmamanız için büyük bir avantajdır.
  9. Sağlıklı atıştırmalıklar hazırlayın. Çocuklarınız reklamlarda göreceği ya da okulda tanıyacağı atıştırmalıkları evde de isteyecekler. Bunun yerine çocuklarda sağlıklı beslenme için lezzetli atıştırmalıklar yapabilirsiniz. Meyveli yoğurt, dondurma ve şekersiz kekler hazırlayabilirsiniz.
  10. Yemek zamanını eğlenceli hale getirin. Çocuklarımıza ne yedirmeliyiz sorunuzun dışında bir de nasıl yedirmeliyiz sorusu yer almalı bence. Özellikle akşam yemeklerinizi hep birlikte yemeyi alışkanlık haline getirin. Sofranızı birlikte hazırlayın ve yemeğini yerken çocuklarınızı özgür bırakın. Televizyonu kapatın ve telefonlarınızı kaldırın. Çocuklarınızla sohbet edin ve masadan kalkmasına izin vermeyin. Ne kadar çok keyifli vakit geçirirseniz sağlıklı beslenmeye o kadar sempati duyacaktır.
  11. Çay, kahve, gazlı ve şekerli içecekleri kesinlikle tüketmesine izin vermeyin.
  12. Okul çağında günde 8 – 10 bardak su içmesini sağlamalısınız.
  13. Dışarı çıkarken yanınıza sağlıklı atıştırmalıklar alın. Çocuklarınızın dışarıda alternatif ve zararlı yiyeceklerle beslenmesini istemiyorsanız atıştırmalıklarınızı her zaman yanınızda bulundurun.
  14. Çocuklar için beslenme önerileri arasında ayrıca çocukların boy ve kilolarına göre beslenme planı hazırlamak da var. İhtiyacı kadar yemesi kilo almasını engelleyecektir.
  15. Çocuklarda sağlıklı beslenme alışkanlığının kazandırılması için mutlaka sabırlı olmamız gerekiyor. Çocuklarımızı sağlıksız yiyeceklerden uzak tutmak zor olsa da kararlı olmak yolu yarılamamızı sağlar.

Çocuklar için sağlıklı beslenme önerileri ile çocuklarınızın hem dengeli hem de keyifli şekilde beslenmelerini sağlayabilirsiniz. Erken yaşlarda bu faydalı alışkanlığı kazandıkları taktirde ilerleyen zamanlarda rahat bir hayat geçireceklerdir.

PAYLAŞ
Önceki İçerikDoğum Sonrası Kilolar Nasıl Verilir? Bu Kilolar Nasıl Gidecek?
Sonraki İçerikYeni Doğan Bebeğimi Ne Sıklıkta Emzirmeliyim?
Doğayı, seyahat etmeyi, müzik ve dansı çok severim. Ama en çok da çocukları... Öğretmenlik bilgi ve deneyimlerimi anneliğime aktarmaya çalıştığım şu günlerde gözlemlediklerimi, araştırıp öğrendiklerimi, başardıklarımı ve çuvalladıklarımı sizlerle paylaşacağım… Umarım bu siteye göz gezdirirken hoş vakit geçirirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here