anneler için yorgunluktan kurtulma yöntemleri

Anneler için yorgunluk adeta bir yaşam biçimi haline geldi. Gözleri şişmiş, saçı dağılmış, üstü batmış, yemek yememiş anneler ile karşılaşmak artık çok doğal. Özellikle doğumdan 6 hafta sonra hissedilmeye başlanan doğum sonrası yorgunluk, hepimizi perişan ediyor. Fiziksel ve zihinsel performansımız düşüyor, ileri safhalarda psikolojimiz dahi bozuluyor.

Araştırmalara dahi konu olan doğum sonrası yorgunluk sendromu; doğum sonrası depresyonla, sütün erken kesilmesiyle, annenin işlevselliğinin düşük olmasıyla ilişkili şekilde yorumlanıyor. Kendiliğinden geçmeyen yorgunluk sendromunda annenin çabası gerekiyor. Anneler için yorgunluktan kurtulma yolları olarak farklı yöntemler uygulanabiliyor.

Annelerin Kronik Yorgunluğu

Özellikle kadınları vuran yorgunluk sendromu; ilk kez doğum yapmış olma, doğumun sezaryen olması, doğum sonrası kan kaybı, az uyku ve aileden destek görememe gibi durumlarda ortaya çıkmaktadır.

Stres, kaygı ve üzüntünün tetiklediği yorgunluktan kurtulma yolları elbette vardır. Uzmanlar sağlıklı beslenme, egzersiz, istirahat, gevşeme teknikleri gibi yöntemlerle yorgunluğumuzu atabileceğimizi söylüyor. Peki nedir bu yorgunluk tedavisi? Maddelerle inceleyelim…

  • Kahvaltıyı es geçmeyin.

Anneler için yorgunluktan kurtulma yolları arasında ilk sırada kahvaltı var elbette. Güne kahvaltı ile başlarsanız kendinizi daha iyi hissedersiniz. Önce kendinizi sonra bebeğinizi besleyin. Lifli gıdalar ile yumurta ve süt ürünlerini mutlaka kahvaltınıza dahil edin.

  • Düzenli su için.

Vücudunuzdaki su oranının yüzde 2’sini kaybettiğinizde, enerjinizin de yüzde 20 oranında azaldığını unutmayın. Yorgunluktan kurtulmanın yolları arasındaki en güçlü silahı kullanın. Bol bol su için. Böylece kendinizi daha enerjik hissedin.

  • Omega 3 alın.

Yorgunluktan kurtulma yolları arasında omega 3 yönünden zengin besin kaynaklarını tüketmek de yer alıyor. Kan akışını hızlandıran omega 3 deposu besinler sayesinde kendinizi daha iyi hissedeceksiniz. Somon, ton, uskumru gibi balıkları yiyebilir; badem ya da fındık tüketebilirsiniz.

  • Ara öğünleri atlamayın.

Annelerin en büyük derdi yemek yiyememek herhalde. Bebeğimizin peşinde koşmaktan yemek yemeyi unutuyoruz. Ana öğünleri yiyebilirsek kendimizi şanslı hissediyoruz. Doğum sonrası yorgunluk sendromu açısından baktığımızda en büyük düşmanımız öğün atlamak. Buna ek olarak ara öğünleri de yememiz gerekiyor. Özellikle öğle yemeği sonrası ve akşam yemeği öncesi kendinize ara öğün fırsatı tanıyın. Meyve, yoğurt, peynir, yulaf vb. enerji verecek yiyecekler tüketin.

  • Beyaz çay için.

Yorgunluk tedavisi için doktorlar sık sık beyaz çayı öneriyorlar. Böbrek hastalığı, yüksek tansiyon veya kalp ritim bozukluğu gibi problemleriniz yoksa beyaz çay içebilirsiniz. 1 hafta içinde enerjinizin yerine geldiğini hissedeceksiniz.

  • Kırmızı et ve yumurta yiyin.

Yorgunluktan kurtulmanın yolları, sağlıklı beslenmekten geçiyor. Protein deposu besinler sayesinde enerji düzeyinizi yükseltebilirsiniz. Yumurta ve kırmızı et, anemiyi ortadan kaldırarak yorgunlukla baş etmenizi sağlıyor. Haftada 3 – 4 kez kırmızı eti ızgara şekilde tüketirseniz sizi kimse tutamaz. Protein açısından zengin olan süt ve yoğurdu da beslenme listenize eklemeyi unutmayın.

  • Trans yağ kullanmayın.

Cips, patates kızartması, hamburger, hazır tatlılar, bisküviler annelerin en büyük düşmanı. Trans yağ içeren bu gıdalar vücudunuzda yorgunluk ve stres yaratacak. Yorgunluktan kurtulma yolları arıyorsanız ilk olarak trans yağı hayatınızdan çıkarın. Emzirme döneminde ise kesinlikle trans yağ içeren besinlerden uzak durun. Aksi halde depresyondan karaciğer hastalıklarına kadar farklı sağlık sorunları ile karşılaşabilirsiniz.

  • Spor yapın.

Anneler için yorgunluktan kurtulma yolları içindeki en işlevsel madde bu herhalde. Spor yapmanın insanı ne kadar mutlu ettiğini biliyorsunuz. Yorgunluk tedavisi için de egzersiz yapmak çok avantajlı olacak. Tabi doğru şekilde beslenip yeterli enerjiyi kazandıktan sonra. Günde 1 saat yürüyüş, hem kendinizle baş başa kalmanız hem de daha iyi hissetmeniz için bire bir.

  • Düzenli uyuyun.

Yorgunluk nedenlerimizin başında az uyumak ilk sırada geliyor. Bebeğimizi doyurmak için ara verdiğimiz uykularımız yorgunluk olarak bize dönüyor. Aslında bebeğimiz uyurken biz de uyusak enerjimizi geri kazanacağız ancak bu süreyi genelde ev işi yaparak harcamayı tercih ediyoruz. Yorgunluktan kurtulmak istiyorsak mutlaka günde en az 8 saat uyumalıyız. Özellikle 23.00-05.00 saatleri arasında. Daha çok melatonin salgılar, mutlu ve dinç oluruz.

Yorgunluktan kurtulmanın yolları aslında bu kadar basit. Sağlıklı beslenme, düzenli, uyku ve egzersiz ile kaybettiğimiz enerjiyi ve mutluluğu tekrar kazanabiliriz. Aman, üşenmeyin…

PAYLAŞ
Önceki İçerikFit Anne Olmanın Sırları
Sonraki İçerikAnne Sütü Mucizesi – 1 Numaralı Mutluluk Kaynağı!
Doğayı, seyahat etmeyi, müzik ve dansı çok severim. Ama en çok da çocukları... Öğretmenlik bilgi ve deneyimlerimi anneliğime aktarmaya çalıştığım şu günlerde gözlemlediklerimi, araştırıp öğrendiklerimi, başardıklarımı ve çuvalladıklarımı sizlerle paylaşacağım… Umarım bu siteye göz gezdirirken hoş vakit geçirirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here